שייט לאיים הקנריים ולאיי האוקיינוס האטלנטי

מאת
התעדכן: פברואר 12, 2012
madira

לאחר שבעלי ואני נהנינו מאוד בחופשתנו הקודמת שכללה שייט באניית קרוז וטיולים, החלטנו גם השנה להפליג. לדעתנו קרוז זו החופשה האידאלית! חופשה המשלבת בתוכה נופש, בילויים וטיולים ביעדים יפים וקסומים בהם עוגנת האוניה. האוניה היא למעשה מלון שהכל כלול בו. הופעות בידור ברמה בינלאומית מידי ערב, חנויות פטורות ממס ברחבי האוניה וברים מעוצבים בשיק איטלקי.

עלינו על טיסה לאיטליה ויצאנו מנמל גנואה עם האוניה המדהימה ביופיה של חברת MSC, 'פנטזיה', שגודלה 138,000 טון. התחלנו בעיר ברצלונה, עיר יפה, מיוחדת וידועה בעיקר בשל יצירותיו של האדריכל גאודי ואומנים ידועים אחרים שיצירותיהם מוצגות במוזיאונים השונים בעיר. עם תום הביקור בברצלונה, הפלגנו לעבר האי מדירה, ששייך לפורטוגל ומכונה האי הירוק בעקבות כמויות הטל העצומות שיורדות באי. מדירה הינו אי שנוצר כתוצאה מהתפרצות וולקנית, הנוף בו משלב הרים פראיים, עמקים אדירים, סלעי ענק שיורדים לים, שטחים חקלאיים, עצים טרופיים וכמובן גפנים, שהם המקור ליינות מדירה המפורסמים. במדירה יש שילוב ייחודי של מזג אויר מעולה עם טבע ונוף מיוחדים. כשהאוניה נכנסה עם אור ראשון לנמל פונצ'ל, נגלה לעינינו מראה מרהיב של בתים צבעונים טבולים בירוק מפסגת ההר ועד למדרונות הנושקים לנמל.

היעד הבא שהגענו אליו הוא האי הוולקני טנריף, הגדול מבין קבוצת האיים הקנריים. בסיור באי הגענו לשמורת טבע אל טיידה, שהיא למעשה הר געש. במקום נערכו לפנינו הדגמות שהוכיחו שהפעילות הגעשית עדיין קיימת. ברובדים מסוימים, כשאחזנו בידנו רגבי אדמה, הם היו חמים ביותר. לאחר מכן נזרקו זרדים לתוך גומה בעומק 30 ס"מ לערך, והם נדלקו מיד! בנוסף, כשהבחור שהדגים שפך מי דלי קרים לגומה עמוקה יותר שהוכנה מראש, המים פרצו מהאדמה כגייזר קטן ולוהט. לאחר מכן, סיירנו בפארק הלאומי טימאנפאיה בינות לצוקים וסלעים הוולקנים, שיוצרים מגוון עצום של תצורות ולועות כבויים.

ביום השביעי לטיולינו עגנה האוניה בארסיפה, בירת האי הקנרי לנזרוטה, שנופיו שונים משאר האיים (7 במספר). נופי האי משלבים דיונות, נופים ולועות געשיים ייחודיים. כמו כן, על האי גדלים ענבי יין בשיטת גידול מיוחדת בתוך קונוסים חפורים באדמה כדי להגן על הגפנים מפני הרוחות באי. חשוב לדעת כי בין יעד ליעד עוצרים לטייל, אך גם יש ימי שיט בלבד, בהם בילינו להנאתנו באוניה.

ביום התשיעי עגנו במלגה ומשם נסענו לעיירה היפהפייה מיחאס, אשר נהוג להגדירה ככפר לבן, זאת מאחר והתושבים מקפידים לסייד את בתיהם בלבן בוהק מידי שנה. ביום ה-11 לטיולינו, הגענו לרומא, כור היתוך היסטורי, העוצר בתוכו עבר מפואר. לאחר ביקור בוותיקן, בקולוסאום הידוע ובמזרקת המשאלות המדהימה, נפרדנו מרומא והפלגנו חזרה לנמל גנואה.

תם הטיול היפה והמיוחד באתריו. ממליצה בחום!