טיול לסין של פעם בחיים

מאת
התעדכן: מאי 3, 2011
Great Wall

לפני מספר חודשים ההורים שלי החליטו שהם רוצים לחגוג השנה את פסח באופן שונה והודיעו לכל המשפחה שהם הזמינו טיול מאורגן לסין לשבועיים דרך איסתא. כמובן שכולנו היינו בשוק (חיובי), התחלנו להתארגן לנסיעה, קיבלנו כרטיסי טיסה לסין, עשינו ויזות (טיפול מלא באיסתא), דאגנו לביטוח ויצאנו לסין.

במשך כל הטיול הייתה לנו מדריכה צמודה דוברת סינית ואנגלית שוטפת (מה שמאוד חשוב בסין כי רובם ממש לא מבינים אנגלית ומאוד קשה להסתדר בלי מדריך מקומי) ואוטובוס משלנו עם נהג צמוד עקב הנסיעות הרבות שיש בתוך סין.

נחתנו בבייג'ינג וישר לקחנו טיסת המשך לעיר קומינג (Kunming), עיר קטנה עם "רק" 4 מיליון תושבים, מאוד יפה ביום ובלילה וממנה ניתן לצאת לסיורים באזור. שם ביקרנו במקום שנקרא יער האבנים שהוא יער ענק שמלא באבנים עצומות שנוצרו שם במשך מיליוני שנים וביום למחרת טיילנו בעיר ובשווקים שלה ובערב הלכנו להופעה Yunnan Impression Show שהינה הופעת מוזיקה וריקודים הכוללת 600 תלבושות, 180 מסיכות, 68 תופים ועשרות רקדנים.

למחרת נסענו באוטובוס לעיר דלי, שהיא עיר כבר ממש קטנה במונחים סיניים, רק 600,000 איש ושם ביקרנו בעיר העתיקה של דלי. בערב הסתובבנו קצת ובבוקר נסענו לאזור מדהים שנקרא Erahi lake ששם הראו לנו איך פעם הדייגים הסינים היו דגים דגים בעזרת ציפור הקומרן.
זהו מחזה מרהיב שאסור לפספס… עולים על סירת דייג קטנה ושם לוקחים אותך לים ובפקודת הדייגים הסינים הציפור נכנסת למים וחוזרת עם דג ונותנת אותה לדייגים.
בערב ביקרנו ב-3 הפגודות שיש בעיר. שלושה מבנים עתיקים עם סמלים בודהיסטים מובהקים, פסלים ונוף עוצר נשימה.

למחרת נסענו עוד נסיעה ארוכה של כמה שעות לעיר שהכי אהבתי בסין, ליג'יאן (Lijiang), ששם בילינו במשך 3 ימים (אבל אפשר לנסוע רק לשם לחודש בכיף). זאת פשוט עיר לתיירים. הכי טוב זה לישון בעיר העתיקה, שהינה בעצם סוג של עיר בתוך עיר. רחובות צרים ללא מעבר למכוניות, גשרים ונחלים קטנים עם דגים, עשרות פאבים, בתי קפה, דוכני אוכל, מסעדות, חנויות ועוד. הכל נמצא באזור קטן ושוקק של העיר. ניתן לעשות שם גם מסאג'ים מעולים אצל סינים כבדי ראייה (חוויה מעניינת ומיוחדת במינה) אשר נותנת להם עיסוק וכסף.
בעיר ניתן לראות את בריכת הדרקון ומוזיאון Naxi Dongba Culture. ביום למחרת נסענו להר השלג (Jade Dargon Snow Mountain) שיש בו כמובן שלג, אגם יפהפה ונוף מרהיב. לאחר הטיול בהר נשארו להופעה הכי יפה שראיתי בחיי שנקראת Impression Lijiang Ethnic Show שהופקה ע"י Zhang Yimou שהוא גם זה שהפיק את אירועי הפתיחה והסיום של אולימפיאדת בייג'ינג. ההופעה כוללת המון מוזיקה, ריקודים, אקרובטיקה, סוסים וזמרים. בהופעה משתתפים כ-500 שחקנים!

לאחר 3 ימים בעיר נסענו לעיר אחרת בשם שנגרילה (Shangri-La) שהינה עיר בעיצוב ועם רוב של תושבים טיבטיים. עיר קטנה מאוד ופסטורלית. בערב ניתן להסתובב בכיכר, להצטרף לעשרות האנשים שרוקדים שם מדי ערב ריקודיים סיניים עתיקים. יש בעיר קצת פאבים ומסעדות ובעיקר המון אנשים נחמדים. בעיר הלכנו לבקר משפחה טיבטית מקומית וראינו כיצד הם חיים במבנים ענקיים של 2-3 קומות, כאשר בד"כ בקומת קרקע היא הקומה לכל חיות המשק שהם מגדלים. טעמנו תה טיבטי מחמאת יאק (שכדי שתבינו את הטעם זה כמו לקחת חמאה, להמיס אותה ואז לשתות אותה כמו שהיא… חוויה שאני לא מאחל לאף אחד).
ביקרנו במקדש ענקים של הנזירים הטיבטיים, שזה נמצא על הר וצריך לעלות כ-500 מדרגות כדי להגיע לשם. המנזר הינו קומפלקס ענקי עם עשרות מבנים ומאוד יפה לראותו.
למחרת עשינו טיול בשמורה הלאומית הראשונה של סין (Pudacou National Park) הנמצאת בשטח של 1,300 ק"מ וניתן לטייל שם ברגל או באוטובוס ואפילו בסירה, השמורה מדהימה ביופייה וכוללת עשרות סוגים של חיות וצמחים.

למחרת לקחנו טיסה חזרה לבייג'ינג. עיר עם למעלה מ-18 מיליון תושבים וכ-6 מיליון מכוניות (יש כל כך הרבה מכוניות שהסינים החליטו שכל יום יש כמה מאות אלפי מכוניות שאסור להם לנסוע בכבישים והדרך שהם עשו את זה הינה לפי המספרי רישוי וכל יום נבחרים 2 מספרים שאם הם מופיעים אצלך במספר רישוי אסור לך לנהוג על הכביש).
בבייג'ינג ניתן לראות בלילה את שוק הלילה (שוק האוכל) החומה הסינית (מבנה מדהים שאסור לפספס) ומומלץ לקחת את המגלשה למטה במקום את הרכבל. מאוד כיף גם למבוגרים וגם לילדים. מומלץ גם לראות מופע אקרובטיקה של שעה שירתק אתכם לכיסאות.
יש בעיר מספר שווקים שלא כדאי לפספס לכל מי שרוצה לעשות קניות. שוק המשי – שכולל בעיקר בגדים ומשקפיים. שוק יאשו הכולל בעיקר נעליים ובגדים ושוק האלקטרוניקה. המחירים בסין הם זולים מאוד ומומלץ להביא תיק אחד ריק רק בשביל הקניות.

לסיכום אני מאוד מאוד ממליץ לעשות טיול מאורגן לסין, זאת ארץ מדהימה, זולה ומיוחדת במינה שלא כל יום יצא לכם לראות. היא מתאימה לכולם (משפחות, זוגות, יחידים) אך כמובן שרק עם מדריך היודע אנגלית (אחרת מאוד קשה להסתדר שם).

אבי עמר

סמנכ"ל דיגיטל בחברת: איסתא
מייסד מחלקת הדיגיטל של קבוצת איסתא וכבר מעל 10 שנים מצעיד את החברה להישגים בתחומי פיתוח טכנולוגיות ושיווק און ליין. אבי מתגורר באזור המרכז ואב גאה לשתי בנות: ליהי ואריאל. חובב חופשות בטן גב באגן הים התיכון וביעדים מרוחקים ואקזוטיים.

9 תגובות

1. עמר גל

מאי 8, 2011 ב 4:20 pm

הי אטי,
    כמו שרשמתי לאוסנת הטיול מתאים החל מזוגות ועד קבוצות ממש גדולות כיוון שמדובר בטיול מאורגן אישי (הנוסע העצמאי) לגבי העלויות אני לא יכול לענות כי משתנה בהתאם לעונה, כמות האנשים וסוג הטיול ורמת המלונות שאתם תקחו.
    מבחינת תקופות הכי טוב זה להיות בסין בין החודשים אפריל לאוגוסט אבל מומלץ להתייעץ עם סוכן לפני הזמנת החופשה.

2. עמר גל

מאי 8, 2011 ב 4:18 pm

הי לי,
    הי לי, תודה על התגובה….לקחתי לתשומת לבי לפעם הבאה.

3. עמר גל

מאי 8, 2011 ב 4:17 pm

הי אוסנת,
    אנחנו עשינו את הטיול 9 אנשים וכמובן שאפשר לעשות אותו פחות אנשים או יותר אנשים. אך כיוון שזהו טיול מאורגן אישי ולא כחלק מקבוצה העלויות משתנות בהתאם לכמות האנשים (כמו לדוגמא כמות החדרים במלון, אוכל, סוג אוטובוס וכדומה)

4. עמר גל

מאי 8, 2011 ב 4:15 pm

הי זלמן ברטל,
    הטיול הינו טיול מאורגן אישי (הנוסע העצמאי) של איסתא. כל אחד יכול לארגן טיול כזה דרך איסתא ואני מבטיח לך שהוא יהיה אותו הדבר בדיוק.

5. אטי

מאי 8, 2011 ב 11:17 am

כתבה מעניינת.
    אשמח לקבל מידע לגבי כמה אנשים צריכים על מנת לארגן קבוצה, מה המחיר לנוסע. ובאיז תקופה הכי מתאים לנסיעה.

6. לי

מאי 5, 2011 ב 5:45 pm

הכתבה נחמדה ואין ספק שסין זה יעד מרתק לטיול מאורגן או עצמאי, רק חבל שהכתבה מסריחה משיווק. איסתא- אנחנו כבר בבלוג שלכם, אנחנו בעדכם ואוהבים את החברה אין צורך לדחוף לנו את המותג בפרצוף "..לכל המשפחה שהם הזמינו טיול מאורגן לסין לשבועיים דרך איסתא." נו באמת… זה סתם מקלקל את ההנאה מקריאת פוסט חביב ומענין
    לתשומת לבכם…

7. אוסנת

מאי 5, 2011 ב 2:06 pm

וואוו …. נשמע טיול מדהים!
    כמה אנשים ניתן לעשות טיול כזה ? האם זה מתאים לקבוצות גדולות או רק למשפחות ?

8. זלמן ברטל

מאי 5, 2011 ב 1:48 pm

הכתבה יפה ומעניינת,אבל הכותב הוא מנהל שיווק באיסתא,האם כאשר אני ארצה לארגן טיול דומה, הוא יהיה מוצלח במידה דומה?

9. שם

מאי 5, 2011 ב 1:43 pm

כתבה יפה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>