טיול לקוסטה ריקה – מומלץ ביותר!

מאת
התעדכן: מאי 2, 2012
קוסטה ריקה

השנה בשונה משנים קודמות החלטנו לנסוע בפסח כל המשפחה המורחבת (כולל בני זוג) ולא רק המשפחה המצומצמת לחופשה בקוסטה ריקה, גן עדן לחובבי טבע ופעילויות. שהינו בבית מלון באמצע ג'ונגל כשקופים קופצים לך על הגג, היינו בשמורת טורטוגוארו וראינו צבי ים בגודל 3 מטר, במחוז הגעשי של ארנל במעיינות החמים ליום ספא מפנק, באזור ההררי עם יערות העננים של מונטה – ורדה, בסיור נהרות שם ראינו תנינים בגודל 6 מטר, ציפורים נדירות וחיות מכל הסוגים, האכלנו קופים, עשינו רפטינג מטורף, עשינו קנופי שזה אומגות ענקיות של 3 שעות באמצע הג'ונגל, סיור לילי מיוחד לראות חיות לילה ולסיום, נפשנו בשמורת חוף הים של אנטוניו מנואל וקפצנו לגלוש בחוף הגולשים.

ההכנות לטיול:

אז כמו שכבר הבנתם לנסוע לקוסטה ריקה זה לא עניין פשוט (אבל גם לא מסובך), את כל ההכנות, המסלול, המלונות, המדריך וכדומה עשינו דרך מחלקת הנוסע העצמאי של איסתא, שעשו עבודה באמת מדהימה (נכון שאני עובד באיסתא אבל אני מבטיח לכם שהפרגון הוא אמיתי) והכינו לנו טיול מדהים.

טיסה לקוסטה ריקה, ויזה והתניידות בתוך קוסטה ריקה:
אין צורך בויזה מיוחדת לקוסטה ריקה אבל כאשר לוקחים טיסה לקוסטה ריקה דרך ארה"ב, שזאת האופציה הזולה יותר היא דורשת מכם ויזה לארה"ב (גם למי שרק עושה עצירת ביניים) ויש אפשרות דרך יעדים באירופה שזה קצת יותר יקר אבל חוסך את ההתעסקות ואת המחיר של הויזה לארה"ב. שימו לב שלא מדובר בטיסה קצרה אלא ב-2 טיסות נפרדות של 11 שעות ו-6 שעות ולמרות שבד"כ אני מעדיף קונקשן קצר כדי להגיע כמה שיותר מהר, ההמלצה שלי זה לעשות קונקשן של לפחות 3 שעות כדי לנוח קצת.
כאשר נוסעים בקבוצה גדולה (אנחנו היינו 13 מבוגרים + ילד בן 3) אז יש יתרון לגודל ומומלץ להשכיר מיניבוס כבר מהארץ. כמובן שככל שהקבוצה קטנה יותר ככה זה פחות משתלם פר אדם, אז מומלץ להתייעץ ולבדוק מראש את הנושא עוד בארץ.

מטבע, לבוש, מתי לנסוע וטיפים:
מטבע מקומי:
מבחינת המטבע המקומי בקוסטה ריקה, הם מקבלים דולר אמריקאי בכל מקום או שניתן לפרוט למטבע המקומי שהינו קולון, אבל שימו לב שגם אם החלטתם לנסוע רק עם דולרים, כאשר תשלמו בדולרים תקבלו עודף בקולון בחלק מהמקרים.
לבוש:
קוסטה ריקה הינה מדינה חמה מאוד כאשר יש תקופות שבהן האקלים הינו גשום וקצת יותר קריר, כאשר נוסעים בעונה יש להצטייד בבגדים קצרים ומומלץ חולצות שיודעות לספוג זיעה עקב הלחות הגבוהה מאוד שיש במדינה הזאת. אם לא נוסעים בעונה יש להצטייד במעיל גשם ומטרייה.
מתי לנסוע:
העונה היבשה ללא הגשמים הינה בין אמצע דצמבר לסוף אפריל, כאשר החודשים העמוסים ביותר הם דצמבר וינואר.
טיפים לקוסטה ריקה:

1. שימו לב שברוב בתי המלון במדינה (גם הטובים) אין מזגנים, אז אם אתם סובלים מחום, מומלץ לבדוק לפני הנסיעה איפה יש מזגן ואיפה אין.
  2. הנסיעות במדינה הן בהרים והן כוללות המון סיבובים, אז לסובלים מבחילות, מומלץ להצטייד בכדורים מראש.
  3. יש באזור טורטוגארו שדה תעופה קטן שיכול לחסוך לכם בעלות סבירה כמעט 5 שעות נסיעה ע"י טיסה של 30 דקות.
  4. המעבר מאזור ארנל לאזור מונטה ורדה יכול להתבצע ע"י רכב בנסיעה של 5 שעות או ע"י שייט בסירה של שעה וחצי, מומלץ מאוד.

מסלול הטיול:

איזור טורטוגוארו:

אז יצאנו בטיסת לילה לעבר קוסטה ריקה עם עצירת ביניים של 3 שעות בניו יורק, ואחרי משהו כמו 16 שעות טיסה הגענו סוף סוף לסן חוזה. בשדה התעופה המתין לנו נהג ומדריך מקומי מעולה בשם אלכס (אחד הטובים שיצא לי לטייל איתם) ואז נסענו במיניבוס מאורגן מראש לאזור טורטוגוארו. הנסיעה הייתה עד לנמל  פאבונה / קאניו בלאנקו ומשם המשכנו את הסיור בשייט בסירה פרטית בנהר ובתעלות המקבילות לו עד שהגענו לפארק הלאומי טורטוגוארו. אחר הצהרים עשינו סיור בכפר טורטוגוארו, הנמצא בשולי הפארק ברצועת אדמה צרה שבין הים והתעלה הראשית. בכפר זה החלו שורשי מוסיקת הרגאיי. בלילה שהינו במלון מדהים בג'ונגלים באזור השמורה, בבקתות שנמצאות ממש בתוך הג'ונגל כאשר קופים וחיות אחרות נמצאות ממש מעליך וקופצות לך לפעמים על הגג של הבקתה. יום למחרת יצאנו לשייט מודרך בתעלות טורטוגואגרו המפורסמות וראינו מגוון רחב של בעלי חיים. פארק טורטוגוארו מורכב למעשה מרשת תעלות ואגמים בהם חיים מאות בעלי חיים ובהם קרוקודילים, איגואנות, צבים, קופים ולמעלה מ- 300 סוגי בעלי כנף נדירים.
בלילה היה החלק הכי מדהים בטיול… לקחנו סירה לשמורה של צבי הים במקום שנקרא Parismina, שבו עובדים מקומיים ומתנדבים, השומרים על צבי הים שבאים לחוף להטיל ביצים. עשינו הליכה בחוף של כמעט שעה ואז מצאנו צבת ים ענקית בגודל 2 מטר מטילה ביצים בחוף, ממש כמו בנשיונל ג'אוגרפיק – אחת החוויות היותר מדהימות שיש.

איזור ארנל- המעיינות חמים:

לאחר החוויה המדהימה עם הצבים נסענו מהחוף הקאריבי לכוון העיירה גוואפילס ומשם לכיוון ארנל שבצפון מחוז אלאחואלה הקרוב לגבול עם ניקרגואה. אזור געשי זה מצוי באזור נוף מרהיב שם הרים ושדות וג'ונגלים, נהרות גועשים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, צמחיה וחיות בר.
לאחר הקליטה במלון הלכנו לספא במעיינות החמים של טבאקון ואף אכלנו שם ארוחת ערב. באתר יש מפלים ומגלשות מים, בר שנמצא בתוך הבריכה הראשית ואזור למבוגרים בלבד שנמצא בחלקו העליון של המתחם. במתחם עצמו של ארנל יש עשרות בריכות קטנות וגדולות של מעיינות חמים ואזור של ספא הכולל טיפולים (בתשלום נוסף).
לאחר לילה יצאנו בבוקר לראות את מפלי לה פורטונה, יש לרדת כ- 500 מדרגות (טרסות) כדי לראות את המפל, הנחשב לאחד היפים במדינה ואז למעשה ניתן לשחות בבריכה שנוצרת באזור המפל.

איזור מונטה ורדה:

משנת 1951 חיה במונטה ורדה קהילת צפון אמריקאים (קוויקרים) מבודדת בגובה של 1400 מטר, השומרת על האזור (בהיבט האקולוגי) ובעזרת ארגונים פרטיים הפכו אותה לשמורה ביולוגית מיוחדת במינה, עשירה במערכות אקולוגיות בהן המבקרים נפגשים עם כל בעלי החיים של סביבה מוגנת זו.
בערב עשינו סיור לילי בשביליו של יער עננים וצפינו בציפורים הנמות, בטרנטולות, עכבישים, חרגולים, צרצרים, בלטאות, צפרדעים, קיפודים, נחשים ועוד. קיבלנו פנסים והסתובבנו עם מדריך במשך שעה וחצי בחושך מוחלט ביער על מנת לראות את החיות.
יום למחרת יצאנו לעשות רפטינג כאשר אפשר לבחור בין 2 כוכבים ל5 כוכבים (רמת האינטנסיביות של הרפטינג). הרפטינג מתבצע בסירות של 5-6 אנשים בסירה ונמשך כשעתיים. מומלץ מאוד לאוהבי האקסטרים.

איזור פארק סלוואטורה:

בהמשך יצאנו ל"יער העננים" של מונטה ורדה על הבוקר למסלול של כ- 2.5 ק"מ בתוך היער שבמהלכו חצינו בערך 8 גשרים שונים המרכיבים את מערכת הגשרים של הפארק, אורכם נע בין 170-560 רגל וגובהם נע בין 40 – 260 רגל. בנוסף, ראינו המון ציפורים לאורך המסלול.

מי שמעוניין יכול לאחר מכן לערוך סיור מודרך בגן הפרפרים שבו תצוגה מדהימה של יותר מ- 50 סוגים של פרפרים חיים מכל רחבי קוסטה ריקה והינו הגדול מסוגו בעולם.
לאחר מכן, המשכנו ישירות לאחת האטרקציות המרכזיות והכי כיפיות של קוסטה ריקה ה"קנופי" – מסלול של אומגות שכוללות בערך 16 כבלים באורכים שונים, החל מכמה עשרות מטרים ועד קילומטר שלם (מטורף) ולקראת הסוף, יש אפשרות לעשות טרזן סווינג (לא חובה), שכולל קפיצה מגובה של 6 מטר כאשר אתה מתנדנד על כבל. הקנופי של פארק סלוואטורה הוא הארוך ביותר בקוסטה ריקה ונמשך בערך 3 שעות (תלוי כמה אנשים יש בקבוצה).

למחרת באזור Tarcoles עשינו סיור לצפייה בתנינים, החיים בטבע ועוד מגוון בעלי חיים, ובנוסף חווינו מפגש מקרוב עם תנינים באורך 5 מטר וראינו איך המדריך של הסיור שקורא לעצמו Crocodile Man Tour מאכיל את התנינים בלי שהם אוכלים אותו (טירוף).

איזור מנואל אנטוניו:

יצאנו לכיוון מנואל אנטוניו שהינו אחד הפארקים הלאומיים המפוארים בקוסטה ריקה על חופיו הלבנים המוקפים גבעות יער ירוקות ועשינו סיור מודרך בפארק, הכולל חופים יפים, מנגרובים, שרשרת איים, יער טרופי וקתדרלת פונטה בעלת המבנה הייחודי.
הפארק, שנחשב לאחד היפים בעולם, מורכב מארבעה חופים שלכל אחד מאפיינים מיוחדים. הסיור עם מדריך מקצועי בפארק זה הינו המפורסם ביותר בקוסטה ריקה ובו מגוון רב של סוגי פרפרים, קופים, רקונים ושאר בעלי זנבות, נחשים וחיות מים. למחרת בבוקר יצאנו לסיור בנהר עם "ראפא" האבא של הקופים, הכולל שייט מרתק באיי דאמדס, צפייה בציפורים, קופים וצמחיה שופעת בליווי מדריך יוצא דופן ה"מדבר" את שפת הקופים, קורא להם לסירה ובהזדמנות זאת, גם המטיילים משתתפים בהאכלתם.

לסיום, עשינו יומיים נופש וכיף בחופים של מנואל אנטוניו, לקחנו גלשנים, אכלנו שייקים ונהנינו בבריכה של המלון. בסוף הטיול יצאנו לכיוון שדה התעופה של סן חוזה וחזרנו לארץ דרך ניו יורק.

אני חושב שטיילתי לא מעט בעולם וראיתי לא מעט מקומות, אבל אין ספק שהטיול בקוסטה ריקה זאת אחת החוויות היותר מדהימות שעשיתי בחיי ואני ממליץ על הטיול הזה בחום גם לזוגות, גם לקבוצות וגם למשפחות.

לחיפוש טיסות זולות לקוסטה ריקה לחצו כאן

אבי עמר

סמנכ"ל דיגיטל בחברת: איסתא
מייסד מחלקת הדיגיטל של קבוצת איסתא וכבר מעל 10 שנים מצעיד את החברה להישגים בתחומי פיתוח טכנולוגיות ושיווק און ליין. אבי מתגורר באזור המרכז ואב גאה לשתי בנות: ליהי ואריאל. חובב חופשות בטן גב באגן הים התיכון וביעדים מרוחקים ואקזוטיים.

58 תגובות

1. איתן עובד

יוני 21, 2017 ב 6:01 pm

הי
    אנחנו זוג בגילאי 50 , מעוניינים בתכנון מסלול טיול לקוסטה ריקה והסביבה טווח תאריכים 25.9 – 12.10 2017 נודה לעזרה בתכנון.
    אוהבים לטייל, ים, אטרקציות וכדומה.

איתן

4. אופיר

אוגוסט 20, 2016 ב 7:50 pm

מוסיק שלום,
    אנחנו זוג + ילדה קטנה (כמעט שנתיים) שמתכננים לנסוע לקוסטה ריקה בתחילת אוקטובר.
    משך הטיול המתכונן הוא 10 ימים ברוטו.
    חשבנו להתחיל באיזור טמרינדו באחד הריזוזרטים לארבעה ימים, לאחר מכן יומיים במונטה ורדה, יומיים בארנאל ולילה בסן חוזה.
    האם אתה חושב שלאור העובדה שאנחנו נוסעים על ידה קטנה (מוגבלים באטרקציות), יומיים במונטה ורדה ויומיים בארנאל יספיקו?
    אודה מראש לתשובתך
    אופיר

אוגוסט 25, 2016 ב 7:33 am

לאופיר שלום,

תודה לפנייתך לבלוג של איסתא.
      נסיעה עם ילד/ה בגיל זה היא אכן חוויה נפלאה אך היא במקביל מחייבת התייחסות למספר נושאים ובעיקר לתחבורה (נסיעה ממקום למקום). ה"קטנים" לא בדיוק נהנים בלשון המעטה מנסיעות ארוכות.
      בהקשר זה אני מבקש:
      א. להבין כיצד אתם אמורים להגיע מסן חוזה לטמרינדו שזה אמנם "רק" 265 ק"מ ולהערכתי כ5,5 – 6 שעות נהיגה כשחלק מהדרך הררית ולא בדיוק – נינוחה. יש אמנם גם טיסה אחת יומית בבוקר אך אני לא בטוח שזה הפתרון.
      ב. קוסטה ריקה מציעה ב"גדול" 2 נושאי עניין: מראות ונופי טבע נפלאים מתופעות געשיות ומעיינות חמים ועד יערות הנקראים "יער העננים" והדבר הנוסף – חופי ים מרהיבים ואקזוטיים הן באזור Guanacaste (טמרינדו) והן באזור מנואל אנטוניו. חלק מפעילויות הטבע כמו טרקים, "גשרי הצמרות" או אומגות אינן מתאימות לבני שנתיים אך זה לא גורע מיופי הנופים ומראות הטבע והאפשרויות לטייל וליהנות.
      ג. אני חושב שהייתי מוסיף יום אחד לארנל שכן, באזור זה קיימות מספר פעילויות שניתן לבצע גם עם הילדה. לכן, הייתי חושב להוסיף, אם מסתייע, לילה אחד בארנל. אינני יודע לאיזו שעה מתוכננת הטיסה שלכם היוצאת מסן חוזה אך בעקרון זו החלטה נכונה להקדיש את הלילה האחרון לסן חוזה כדי לא להיות בלחץ להגיע בזמן לנה"ת באותו יום.
      ד. והערה אחרונה: לרוב, נוסעים (במיוחד עם ילדים) מסיימים את הטיול בקוסטה ריקה במספר ימי נופש ולא מתחילים איתו ולכן, לא הייתי פוסל על הסף לאמץ זאת גם במקרה שלכם ולהפוך את הסדר.
      סן חוזה – ארנל
      ארנל – לאחד החופים לנופש
      מהנופש – ללילה או שניים במונטוורדה
      מונטוורדה – סן חוזה.

מקווה שעניתי על שאלותיך.
      מוסיק בריקמן.

5. רותי

אוגוסט 2, 2016 ב 11:56 am

מעוניינת בטיול עצמאי לקוסטה ריקה, אנחנו 4 נשים שמגיעות לקוסטה ריקה ב-11/1/2017 עד 19/1/2017 , נא לחזור אלי לנייד 050-7784397

אוגוסט 3, 2016 ב 7:14 am

היי רותי,

תודה על פנייתך, אני אחזור אליך טלפונית ונתקדם.

נסיעה טובה!

ספטמבר 19, 2015 ב 8:43 am

שלום
    מתכנן טיול עצמאי עם עוד שני חברים בתחילת מרץ 2016
    אשמח להעזר בתכנון הטיול, מקומות, מלונות, טיסות וכו.
    טלפון: 0506519355
    תודה
    זאב.

8. עודד

אוגוסט 13, 2015 ב 2:26 pm

אנחנו מעוניינים בטיול בת מצווה לקוסטה ריקה לתקופה של חודש בספטמבר
    רוצים לשלב אטרקציות, טיולי טבע וחופים (בטן גב)
    אשמח לקבל המלצות.

אוגוסט 16, 2015 ב 11:16 am

לעודד שלום,

תודה על פנייתך לבלוג.
      חודש ימים בקוסטה ריקה נראה לנו במיוחד עם ילדים, משך ביקור מוגזם באורכו.
      גם תרמילאים, שאינם מוגבלים בזמן, מתכננים בד"כ שהייה של עד 3 שבועות
      ואף בה, חלק נכבד מורכב מנופש חופים.

האם הצטיידתם כבר בכרטיסי טיסה?

אינני יודע על איזה סוג של המלצות חשבת אולם אנו מטפלים בכל שלבי התכנון
      ההזמנות והביצוע של הנסיעה ובמסגרת זו, כל ההמלצות מגולמות ומבוצעות
      כחלק מהתכנית עצמה.

לצערי אנו לא ערוכים לטפל בהמלצות פרטניות שאינן חלק מכל התכנית אולם,
      אם יש לך שאלות ממוקדות אשתדל לענות לך.

מוסיק בריקמן
      מנהל תכניות תיור איסתא ישראל.

9. תהילה

אוגוסט 13, 2015 ב 9:20 am

הכתבה מצויינת ונשמח מאוד להיעזר ביד שלכם –

אנחנו מתכננים לטייל בקוסטה ריקה בין 24.9.15 ל 2.10.15.
    יוצאים מלאס וגאס וחוזרים לניו יורק.

נשמח לדעת האם טיול של 7 ימים מספיקים לקוסטה ריקה או שכדאי להאריך את הטיול ל 10 ימים. ?

הבעיה היא שזה נופל על יום כיפור ונשמח לדעת אם יש מקום בו מומלץ להעביר את יום כיפור בקוסטה ריקה. שנינו צמים אבל לא חובה בית כנסת.

בנוסף האם כדאי לשכור רכב בקוסטה ריקה או עדיף להשתמש בתחבורה ציבורית?
    האם הדרכים שם בטוחות לנהיגה עצמאית?
    והאם יש דברים שכדאי לדעת במידה ושוכרים רכב.

בנוסף, האם ציריכם לעשות חיסונים?

נשמח מאוד לעזרתכם.

אוגוסט 16, 2015 ב 11:08 am

לתהילה שלום,

תודה על פנייתך.
      תשובות לשאלותיך:

7 ימים (6 לילות) זו תקופה קצרה מדי לטעמי אלא אם כן ממש אין מנוס.
      גם 10 ימים זו תקופה קצרה אך היא יכולה להספיק לתכנית בסיסית.

רוב התיירים הישראלים מטיילים בקוסטה ריקה באחת מ 2 החלופות הבאות:
      – נהיגה ברכב שכור(לרוב רכבי 4X4)
      או לחלופין
      – יוצאים עם נהג/ מדריך
      אנחנו כמעט ולא נפגשנו או אף נשאלנו על תחבורה ציבורית שאינה מפותחת דייה
      בקוסטה ריקה וזאת במיוחד אם הכוונה לטייל תקופה קצרה כל כך.

למרות שחלק מהדרכים הם דרכי עפר כבושות ונוחות, הנהיגה בטוחה!
      (מבחינת בטיחות בדרכים) וקוסטה ריקה נחשבת למדינה מאד בטוחה
      ברמה של בטחון אישי.

לגבי חיסונים, הדבר הנכון לעשות זה לבדוק עם אחת מלשכות הבריאות המחוזיות
      או מרפאות חו"ל באיזה חיסונים יש צורך.
      אולם מבלי שהדבר יחייב אותנו אני יכול לציין שאם אתם מגיעים מארה"ב או כל מדינה שאין בה קדחת צהובה (כולל ישראל) אין צורך בתעודת חיסון כנגד קדחת צהובה אולם אם אתם מגיעים ממדינות בהן יש חשש של קדחת צהובה כגון: אקוודור, פרו, המחוזות האמזוניים של ברזיל ובוליביה הנכם נדרשים להציג תעודת חיסון תקפה.

מפאת מורכבות השאלה והפן האישי של חיסונים (כגון רגישות, איסור וכו') אנו מנועים מלתת מידע והמלצות והדבר הנכון, הוא לפנות כאמור למרפאות חו"ל או לבדוק עם אחת מלשכות הבריאות המחוזיות.

מוסיק בריקמן
      מנהל תכניות תיור איסתא ישראל.

10. לימור

מרץ 18, 2015 ב 9:10 pm

היי שלום,
    אני מעוניינת בעזרתכם לתכנן טיול לקוסטה ריקה בין התאריכים 24.9.15-4.10.15 .
    לזוג עם שני ילדים בני 2.5 ו 4.5 .
    חשוב שהטיול לא יהיה מורכב מדי בגלל גיליי הילדים וקל מבחינת ניידות .
    רמת מלונות של 4* תספיק . מעוניינים שבסוף הטיול תהיה מנוחה של יום יומיים בחוף .
    אנחנו מתגוררים במקסיקו כך שהיציאה כמובן תהיה מכאן . אשמח אם תחזרו אלי למייל .
    תודה רבה :-)

11. גלית

פברואר 17, 2015 ב 3:06 pm

היי עמר,
    אני מעוניינת לטוס לבד- בטוח?
    וכמה ימים מומלץ לשריין לטיול?
    בת 33, לא למטרת טיול חפש את עצמי אלא למטרת מנוחה וכיף.
    תודה,
    גלית

פברואר 18, 2015 ב 1:37 pm

היי גלית,

1. קוסטה ריקה היא בעקרון מדינה בטוחה עם מידת פשיעה נמוכה.
      יחד עם זאת יש לנקוט גם שם במידה סבירה של ערנות וזהירות.

2. קוסטה ריקה היא יעד של טבע וטבע ועוד פעם טבע. יש בה אכן גם

3. מנוחה באחד החופים ?. כן ! זה מקום באמת עם חופים יפים להפליא

4. נוסעים היוצאים לטיול המבוסס על מראות וחוויות טבע פלוס מנוחה
      נוסעים בד"כ ל 11 – 14 יום אם כי אין כללים לעניין. לאחד מספק
      יומיים בחוף הים ואילו אחר מוכן לשבת בחוף 10 ימים.

5. ברוב המקרים אנשים שוכרים רכב (ולרוב 4X4) כדי לטייל. התחבורה
      הציבורית – לא משהו.

6. באמירה כללית – קוסטה ריקה אינה מדינה זולה לתיירים אלא אם כן את
      מוכנה להתנהל ברוח, סגנון ותקציב של "תרמילאים" למען הסדר הטוב-
      היא אחת המדינות היקרות במרכז אמריקה.

אני מקווה שהמידע מעלה יסייע לך לקבל החלטה.

בברכה,,
      מנהל תכניות תיור
      איסתא , ישראל.

12. ויקטור

פברואר 9, 2015 ב 1:24 pm

שלום אנחנו 3 זוגות בגילאי ה50 מעוניינים בטיול עצמאי / עם מדריך בקוסטה ריקה בערך 12 עד 14 יום
    אם אפשר ליצור קשר לגבי מסלולים 0543341349 תודה

פברואר 12, 2015 ב 7:26 am

שלום ויקטור,
      האם יש לכם כבר הצעה ולמתי זה מתוכנן?

• ויקטור

פברואר 21, 2015 ב 1:00 pm

כן יש לי כבר הצעה אחת ל11-12 לילות נראב לי מעניין מאוד , אשמח לקבל הצעה נוספת
        0543341349 ויקטור

13. איתי

ינואר 21, 2015 ב 6:36 pm

שלום,
    אני מעוניין לטוס לקוסטה ריקה-סנטה תרזה למטרת גלישה בתחילת יולי.
    רציתי לדעת האם מזג האוויר בחודש ובאיור זה מתאים לטיול?
    תודה מראש. איתי

עומר גל

ינואר 22, 2015 ב 1:27 pm

הי,

מסוף אפריל פחות או יותר ועד סוף אוגוסט – מפרץ ניקויה (בו נמצאת סנטה תרזה)
      מצוי ב"תקופה הירוקה" או במלים אחרות התקופה הרטובה (מעט גשמים בעיקר בשעות אחה"צ
      המאוחרות והערב.) זו תקופה בה הכל ירוק הודות לגשם שבאופן מעשי, אינו צריך להפריע לגלישה.
      דווקא אזור זה של מפרץ ניקויה בצד הפסיפי של קוסטה ריקה אינו מהאזורים הגשומים ביותר.

האתרים הטובים ביותר לגלישה הם אכן סנטה תרזה, או העיירה מאל פאיס ( Mal Pais)
      מז"א ביולי בין 26 – 28 מעלות ביום ובין 17 – 20 מעלות בלילה.

• איתי

ינואר 27, 2015 ב 1:03 pm

תודה רבה עומר!! עוד שאלה קטנה, חיי הלילה והתיירות בסנטה תרזה פעילים בעונה הרטובה??

14. תומר מידן

ספטמבר 12, 2014 ב 11:42 am

שלום עומר גל,
    בכתבה ציינת שטיילתם בפסח.
    רציתי לשאול אותך האם תקופה זו עמוסה בתיירים (גם מקומיים) בעקבות חג הפסחא?
    האם בתקופה זו כדאי לסגור מראש בתי מלון?
    אנחנו זוג + שני ילדים.

• aviv

ינואר 3, 2015 ב 5:54 am

אז ככה טיול בפסחא בקוסטה ריקה מומלץ מבחינת העונה, מבחינת עומס אכן זו תקופה עמוסה ולכן אם כבר מטיילים במקומות מפורסמים עדיף להזמין מראש בתי מלון, קחו בחשבון שהחופים יהיו גם עמוסים ולכן שווה להגיע מוקדם..

15. שרון שובל

מאי 10, 2014 ב 3:07 pm

עומר שלום\
    תוכל לעזור לי בתמחור של הטיול- עלויות של מדריך \ הפנייה למדריך שהיה לך והמלצת עליו, בתי מלון ועוד…
    הטיול שערכת מתאים לנו מאד והיינו רוצים לעשות אותו.
    אשמח לקבל תשובה מהירה

• אוהד שחר

אוגוסט 2, 2014 ב 4:28 pm

מבקש לנסוע לבד לקוסטה ריקה בסוף ספטמבר עד אמצע אוקטובר. מבחינת מזג האויר האם אני בכיוון ?

תודה. אשמח לסיוע בתכנון באם כן.

עומר גל

אוגוסט 3, 2014 ב 7:07 am

היי אוהד,
        מבחינת מזג האוויר – בין החודשים יוני לנובמבר זו העונה הרטובה, מה שאומר שאתה עלול להיתקל בגשמים, אם כי עדיין יהיה חמים וטרופי, האוויר נקי יותר והנהרות מלאים במים. במידה ותרצה לקבל סיוע בתכנון הטיול, השאר מספר טלפון ונציג ממחלקת הנוסע העצמאי יחזור אלייך בהקדם.

• עמי אלפנדרי

דצמבר 5, 2014 ב 9:50 pm

מעוניין לדעת האם מספיק 9 ימים לטיול בקוסטה ריקה?
          חודש מרץ תקופה טובה?
          אנחנו זוג בני 55 האם כדאי לטייל עצמאי או דרוש מדריך
          נשמח לקבל הצעת מחיר
          בברכה עמי
          נייד 0522237090

דצמבר 8, 2014 ב 6:09 am

היי עמי,
            מחלקת הנוסע העצמאי תיצור איתך קשר בהקדם.
            יום טוב.

16. שרון שובל

אפריל 26, 2014 ב 4:11 am

מבקשת שתחזרו אליי לבניית טיול משפחתי בקוסטה ריקה.
    תודה.
    שרון 0525397777

מאי 12, 2014 ב 7:33 am

לשרון שלום,

אני מתנצל על תגובה מאוחרת זו.
      השארתי לך גם הודעה בנייד.
      לצערי הייתי מנוטרל מספר ימים.
      אשמח לשמוע מה תכניותיכם ובמה אני יכול לסייע לכם בתכנון וביצוע של תכנית
      טיול לקוסטה ריקה.

17. מוסיק בריקמן

יולי 15, 2013 ב 8:52 am

לדוד שלום,
    תודה לפנייתך.
    אני מציע שאצור אתך קשר טלפוני כדי לשוחח על הנושא.
    בד"כ אנשים נוסעים ל 8 – 10 ימי טיול (לרוב בנהיגה עצמית של 4X4
    עם בתי מלון מוזמנים, מסלול ידוע מראש, סיורים במקומות בעלי עניין)
    ולאחר מכן, נופשים מספר ימים באחד החופים הנפלאים של החוף המערבי.
    נראה לי על פניו שתקופה של 4 שבועות ארוכה מדי ואולי כדאי או לקצר
    או לשלב זאת עם יעד נוסף.
    מנהל תכניות תיור,
    איסתא ישראל.

18. דוד פלח

יולי 14, 2013 ב 6:46 pm

שלום
    מעוניינים לארגן טיול לקוסטה ריקה -אני ואישתי – ינואר פברואר למשך שלושה ארבעה שבועות בשיטת הנוסע העצמאי

תודה
    דוד
    052-3540952

19. אורי

יוני 2, 2013 ב 6:15 pm

ש
    שלום לך,
    לא הבנתי האם כדאי לנסוע אחרי יוני לקוסטה ריקה?
    אנחנו משפחה 2 מבוגרים ו2 ילדות (2 ו 5) חושבים לנסוע לתקופה ארוכה
    לשלושה ארבעה חודשים החל מיולי
    אנחנו מאוד רוצים קוסטה ריקה בגלל הטבע והחיות ומלא המלצות אבל ממש לא מעוניינים להיות בגשם
    האם לתכנן על יולי אוגוסט קוסטה ריקה שזה לעניין? מבחינת גשם?
    ולאן כדאי להמשיך לשם
    כמובן שגם מחירי טיסות ההמשך וכיוב' הם רלוונטיים
    ? או האם יש לך רעיון אחר בשבילנו?
    נורא רוצים לנסוע למקום כייפי עם ילדות. להשתקע במקום אחד לתקופה ולעשות משם טיולים מדי פעם
    ובעיקר להנות מהמקום, מהמקומיים, ממשפחות שמטיילות גם בסביבה.
    אשמח לקבל תשובה בהקדם
    ואם אפשר לתכנן יחד עם איסתא את הטיול נשמח אם יצרו איתנו קשר

תודה רבה לך, אורי

20. עומר גל

מאי 26, 2013 ב 1:12 pm

אתי שלום,
    כדי להגיש הצעה ולו ראשונית, אזדקק בדחיפות (זה די מאוחר..) ל –
    1. שמות וגילאי הנוסעים (כבדרכון) כדי ל"שים" יד על טיסות. זה בהחלט לא מחייב אתכם בשלב זה.
    2. לכמה זמן תרצו לטייל. (משך טיול בקוסטה ריקה 9 – 12 יום ועל זה מוסיפים יומיים שלושה לנופש באחד החופים.)
    3. מה הרכב החדרים איזו רמה של מלונות תרצו? (רוב הנוסעים מתמקדים בבתי מלון של 4 כוכבים.)
    4. יש 2 חלופות לנסיעה עצמאית – בנהיגה עצמית לרוב ברכב 4X4 אתם מקבלים מסלול ותדריך מאד ברור, או לחילופין ברכב עם נהג מדריך. (ההבדל אינו גדול כ"כ בעלויות)

ממתין לשמוע מכם כדי להתקדם.

21. עומר גל

מאי 26, 2013 ב 1:10 pm

היי אסתי,
    לעניין הרכב – תלוי בכמה נוסעים מדובר. אם מתחלק למשל בין 4 – כדאי גם כדאי לשכור לכל התקופה.
    אינני יודע מה התכניות בקוסטה ריקה אך גם אם מסיימים בשבוע על החוף – כדאי שיהיה רכב צמוד.
    לעניין מז"א – חודש יוני נחשב לאחד החדשים ה"רטובים" ביותר בקוסטה ריקה. הוא גם מכונה "חודש ירוק" אבל בעקבות הגשם "הכל צומח". הגשם יורד בעיקר בשעות אחה"צ והערב, גשם טרופי שברוב המקרים אינו מסכל את פעילויות היום. בגדול, מזג האוויר חם – כ- 30 פלוס מעלות בחופים.
    לעניין החופים- קוסטה ריקה התברכה בחופים מהיפים בעולם. (נקיים, חול רך, צבע טורקיז, רצועת חוף רחבה ואינה עמוסה..)
    אם הנסיעה לפנמה היא לצורך החופים – הישארו בקוסטה ריקה.
    חשוב לציין שהמעבר היבשתי בקוסטה ריקה לפנמה – בעייתי ובהחלט אינו מומלץ
    (אם בכ"ז- לבצע בטיסה מסן חוסה לפנמה סיטי )

22. אתי כרמלי

מאי 25, 2013 ב 8:06 pm

שלום אנחנו מעוניינים לתכנן טיול משפחתי לתחילת אוגוסט
    נשמח לקבל עזרה בתכנון.

23. אסתי

מאי 23, 2013 ב 7:27 pm

האם כדאי להשכיר רכב לכל הטיול במשך שלושה שבועות בכדי לעבור בין האתרים השונים? והאם אמצע יוני זו עונה מתאימה לנסיעה לחופים או לחצות לגבול פאנמה לחופים בתחילת יולי ?

24. עומר גל

מאי 22, 2013 ב 6:52 am

היי אורי,
    השאלה "האם כדאי" היא קצת כללית, אשמח לדעת מה אתם מחפשים בדיוק בחופשה שלכם על מנת שאוכל לעזור לכם. באופן כללי קוסטה ריקה היא יעד נפלא לטיול ומומלץ בחום!!!

25. אורי מלכה

מאי 21, 2013 ב 4:52 pm

לעומר גל
    אמי אני וחברה של אמא שלי רוצות לטוס לקוסטה ריקה בשני ליוני ואנחנו רוצות לדעת אם כדי לנו תחזיר לנו תשובה בבקשה✈✈✈

26. אורי מלכה

מאי 21, 2013 ב 4:49 pm

אמא שלי חברה שלה בעלה של חברה שלה ואני רוצים לטוס לקוסטה ריקה בשני ליוני האים כדי לנו ??? אנחנו מחכים לתשובה מיכם תודה

27. עומר גל

מאי 5, 2013 ב 6:39 am

היי יואב,
    נציג ממחלקת הנוסע העצמאי ייצור איתך קשר בהקדם האפשרי.

28. יואב

מאי 1, 2013 ב 7:44 pm

אנחנו משפחה המעוניינת בסיוע בתכנון טיול עצמאי לקוסטריקה מאמצע יולי לאמצע אוגוסט.
    השארנו פרטים אך לא חוזאים אלינו.
    אשמח אם תצרו קשר.
    יואב,
    052-4290326

29. ענת

אפריל 14, 2013 ב 4:52 pm

מעונינת בתכנון טיול לקוסטה ריקה ביולי אוגוסט.למשפחה.
    0524614875

30. דודו

מרץ 31, 2013 ב 5:05 am

היי עומר!
    אני ואשתי נמצאים בארה״ב ומתכננים נסיעה מכאן לגואטמלה וקוסטה ריקה, האם ניתן לבנות מסלול טיול עם מדריך

ורכב באמצעות אסתא?מהיכן כדאי להתחיל את הטיול ? אנחנו יוצאים וחוזרים מפניקס אריזונה!
    אשמח לקבל תשובה בהקדם.

31. עומר גל

מרץ 24, 2013 ב 7:08 am

היי ענת,
    נשמח אם תכוונו אותנו יותר בתאריכים שאתם רוצים לנסוע ובכמות האנשים ונשמח לעזור!! תוכלו גם להשאיר מספר נייד ונציג יחזור אליכם בהקדם.
    חג שמח.

33. עומר גל

מרץ 19, 2013 ב 2:51 pm

היי חני,
    האקלים בקוסטה ריקה הוא אקלים חם וטרופי, מה שאומר שרוב הזמן מזג האוויר שם הוא חמים, לעיתים יותר ולעיתים פחות…העונות שם נחלקות לשתיים: העונה הגשומה/הרטובה שהיא בין יוני לאוקטובר והעונה היבשה שהיא בין נובמבר למאי.
    לפעמים אומרים שגם יוני הוא על התפר של העונה היבשה, מה שאומר שלא כדאי לבטל נסיעה בגלל זה.
    זה עניין של מזל ויכול לצאת לך מזג אוויר מצוין בתקופה הזו. בכל מקרה, גם אם יצאו קצת ימים של גשם, עדיין כיף לטייל, האוויר נקי והנהרות זורמים ומלאים מים.

34. איסתא

מרץ 12, 2013 ב 8:04 am

היי ישראל,
    יצרו איתך קשר היום בהקדם.
    חופשה נעימה.

35. ישראל

מרץ 9, 2013 ב 3:25 pm

משפחה עם שני ילדים בני 4 ו12 מעוניינים בטיול עצמאי ביולי אוגוסט 0544510021

36. עומר גל

פברואר 24, 2013 ב 9:59 am

היי שלמה,

האם אתה מעוניין בטיול מאורגן או טיול עצמאי?
    נשמח לעזור לך בארגון הטיול, זה יעד נפלא למשפחות! השאר מספר נייד ויחזרו אלייך בהקדם.

• חני עבדת

מרץ 19, 2013 ב 12:51 pm

האם מבחינת מזג האויר כדאי לנסוע לקוסטה ריקה ביוני????

37. שלמה מלול

פברואר 23, 2013 ב 12:15 pm

אנו משפחה של חמישה. מעוניינים לנסוע לטיול לקוסטה ריקה
    בחודשים יולי אוגוסט
    שלמה מלול

38. נגה

ינואר 2, 2013 ב 9:09 am

שלום,
    תודה רבה על הפרטים והתיאורים. לא הבנתי כמה ימים סה"כ היה הטיול שלכם.
    תודה.

39. עמר גל

מאי 21, 2012 ב 11:27 am

היי דנה,
    אם יודעים את התאריכים והמסלול מראש של קוסטה ריקה אז כמובן שעדיף לסגור בתי מלון מראש. הבתי מלון שהייתי בהם היו מצוינים ויש כמובן עוד רבים נוספים. המחירים משתנים בהתאם לעונה, סוג ורמת המלון והרכב החדר, ככה שאין לי דרך לענות לך על השאלה באופן ספציפי.
    אני מציע קודם כל לבדוק מה תאריכי הטיול שלך ורק אז לבדוק את מחירי המלונות. אני עשיתי הכל דרך מחלקת הנוסע העצמאי של איסתא, את מוזמנת להיעזר בהם אם תרצי. תשאירי פרטים והם יחזרו אלייך… את יכולה לבקש את תוכנית הטיול הספציפית שלי או שיתאימו לך אחת באופן אישי.
    מאחל לך טיול מהנה.

40. דנה

מאי 20, 2012 ב 6:35 pm

האם כדאי לסגור מראש בתי מלון??? אם אתה ממליץ על בתי המלון שהייתה בהם??? מה המחירים???

41. אפרת

מאי 8, 2012 ב 1:13 pm

מזכיר נשכחות :)
    הייתי גם ממליצה למי שעושה טיול לקוסטה ריקה לקחת שם את הסיור להר געש כדי לראות את הלבה ..ממש מגניב
    בנוסף כשאני טיילתי שם עם חברות היינו גם בסנטה תרזה שלדעתי הרבה יותר יפה ממנואל אנטוניו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>